Управління освіти, молоді та спорту Тиврівської районної державної адміністрації Вінницької області

Районний семінар-практикум учителів української мови та літератури

03.02.2020 на базі Краснянської СЗШ І-ІІІ ст. відбувся семінар учителів української мови та літератури закладів загальної середньої освіти району на тему «Есе: актуальність та дієвість сучасної форми виявлення власної життєвої позиції». Семінар проведено у формі воркшопу.

 Зустріли учасників семінару вітальним словом учні Краснянської СЗШ І-ІІІ ст. У ході реалізації заходів семінару відбулась презентація  закладу освіти директором Решетнік Г.П. (історія, традиції, аналіз усіх аспектів роботи, досягнення педагогів та учнів, результативність діяльності) та роботу вчителів-словесників Півторак Л.В., Ковальової Т.В.

До участі у роботі семінару-практикуму долучились 21 педагог зі шкіл району. Розпочали роботу із емоційного занурення в атмосферу воркшопу, коли вчителі, об’єднавшись у групи, зіграли у квест «Складімо пазл», виконали мотиваційну тренінгові вправу, само презентували групу.

Вчитель Півторак Л.В. окреслила теоретичні основи специфіки жанру есе та методики навчання учнів  у формі «ненав’язливої настанови». А також продемонструвала фрагмент уроку української літератури, під час якого учителі мали можливість спостерігати за методикою розвитку творчих здібностей учнів, яку застосовує вчитель.

Ковальова Т.В. поділилась досвідом роботи з учнями 10-11 класів щодо формування у них навички написання власного висловлювання  під час підготовки до  ЗНО з української мови та літератури.  Учасники мали змогу актуалізувати  знання з методики написання висловлювання, проаналізувати відеофрагмент  уроку написання роботи старшокласниками. Завершилась робота груп учасників семінару написанням власних висловлювань. Панувала атмосфера творчості, активної співпраці, позитиву, взаємообміну досвідом.  Рефлексія діяльності була організована під гаслом «Творити разом –  високе мистецтво».

Літературно-музична композиція «Хотіла б я піснею стати» ( за творчістю Лесі Українки) засвідчила належний рівень організації вчителями позаурочної роти з предмету. Вихованці педагогів Півторак Л.В. та Ковальової Т.В.  вражали учителів району художнім емоційним декламуванням, ліричними піснями, акторською майстерністю, а також атмосферою справжньої шкільної родини.

У підсумку семінару методист РМК Козак Л.О. зупинилась на питанні формування творчості та власної життєвої позиції учнів через участь у різноманітних творчих конкурсах. Підвела підсумки участі учнівських команд у ІІІ (обласному) етапі мовно-літературних конкурсів та олімпіади з української мови і літератури. А також наголосила на організації підготовки до ДПА та ЗНО у формі ДПА, орієнтувала учителів на здійснення внутрішньо  моніторингу підготовки до ЗНО з української мови та літератури у закладах освіти (аналіз питання на шкільних методичних об’єднаннях,консультування учнів та батьків, поповнення дидактичної бази тренувальних вправ, тестів, аналіз успішності учнів, об’єктивність оцінювання).