Управління освіти, молоді та спорту Тиврівської районної державної адміністрації Вінницької області

Засідання творчої групи вчителів початкових класів

         Інтенсивне реформування освіти в Україні вимагає цілеспрямованих наполегливих пошуків шляхів модернізації змісту та структури науково-методичної роботи з педагогічними кадрами. Для підвищення професійної майстерності педагогів Тиврівського району 13 лютого 2020 року на базі відділу освіти Тиврівської РДА відбулося засідання творчої групи вчителів початкових класів. Тема засідання «Формувальне оцінювання в Новій        українській школі: від теорії до практики».

          Методист РМК Жилінська Т.О. нагадала присутнім що «курс розвитку сучасного освітнього процесу в напрямі формування компетентностей зумовлює перегляд основних підходів до оцінювання навчальних досягнень учнів».

        Коли говорять, що оцінювання відповідно до нового Державного стандарту  немає, мають на увазі, що немає традиційного для України оцінювання як вироку – з цифрою чи одним словом, які зовсім не передають суть того, що відбувалося з дитиною протягом року в школі.

        Робота вчителя в початковій школі – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. Саме у цему і полягає суть формувального оцінювання, яке оцінює не результат, а процес. Відповідно, щоб здійснити формувальне оцінювання, не проводять спеціальні контрольні роботи.

        Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Батькам мають додавати обов’язково пояснення, розширену категорію чи словесну характеристику – написану самим вчителем чи складену із запропонованих варіантів, їм доведеться вчитися сприймати оцінювання як відверту розповідь учителя про те, що відбувається з дитиною в школі, як ресурс для розвитку, як цінну інформацію, як запрошення до співпраці з метою розкрити найкращі якості маленької особистості.

        На превеликий жаль, існує небагато докладних сучасних матеріалів, як вчителю здійснювати оцінювання в самому процесі роботи. Тому саме для пошуку зразків інструментів формувального оцінювання і було зібрано робочу групу, в яку увійшли творчі вчителі Тиврівського району. Долучилася до роботи групи «Новатор» вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 м. Гнівань, експерт Лавренчук Алла Олександрівна.

        В Україні має змінитися ставлення до поняття “оцінювання” і як швидко це відбудеться – залежить від вчителів.